יום שבת, 9 ביוני 2012

טיפ: כך תהפוך כל נושא משעמם ללהיט (כולל מצגת סטטוס להנהלה)


הנה הגיע הרגע שממנו חששתם, ההנהלה רוצה לדעת מה בעצם אתה עושה כל היום. זה יכול להיות סטטוס על הפרויקט הנוכחי, סיכון חדש שצריך להציג או עוד הסבר למה המוצר החדש שחשבת עליו והחברה השקיעה מיליונים לפתח לא תפס (אבל בוס, אני באמת לא מבין למה אנשים לא קנו את שואב האבק החדש שלנו שגם עושה כביסה. זה סטארט אפ).
במייל שהגיע מהפקידה היא הזמינה אותך להעביר סטטוס, רצוי במצגת, עם תאריך ושעה. עם כל הרצון להתמקד בבעיה, להכיר את קהל היעד ולייצר קריאה לפעולה, כשמדובר במצגת סטטוס על פרויקט הרבה יותר חשוב לשים את כל הגרפים והנתונים הרלוונטיים... לא ?

בהחלט לא. מה שהופך הרצאה לפורום הנהלה למשעממת הוא שהיא לא נוגעת לרוב המאזינים שלכם. כלומר, רובם לא יצטרכו לצאת מהפגישה ובאופן מיידי לפעול על פי הנתונים. הרצאה שאין בה קריאה ברורה לפעולה אלא רק הצגה של נתונים הינה הרצאה בסיכון גבוה.
במצב שלא כל המאזינים מתעניינים בנתונים, הסיכון רק עולה.

אם כן, הטיפ שלי בשבילכם השבוע הוא דברו קצר. אם יש לכם נושא משעמם לדבר עליו, הדבר הכי טוב שאפשר לעשות הוא להגביל את עצמכם בזמן.

אם נרצה להיות פרקטיים, הפורמט הנכון הוא 7 דקות הרצאה מחולקת ל-28 שקפים של 15 שניות כל שקף. הפורמט מכונה הרצאת בזק. ניתן לראות דוגמא להרצאת בזק בוידאו בסוף הפוסט.

יש מספר יתרונות לשימוש בהרצאת בזק בשיחה על נושא משעמם:
  1. היא קצרה ולכן תגמר מהר
  2. בשבע דקות אנשים עוד לא יספיקו להירדם
  3. המעבר התכוף של שקופיות (כל 15 שניות) יעודד זרימה של דיבור, ושוב ימנע מאנשים לאבד אתכם.

אתם וודאי חושבים לעצמכם שהשתגעתי. לבוא מול המנכ"ל ולדבר רק 7 דקות ? מה הוא יעשה בשאר ה 53 דקות של הפגישה ? גם לזה יש פתרון.
יום או יומיים לפני ההרצאה שלחו דף סיכום עם כל הנתונים מודפסים: גרפים, טבלאות, רווח והפסד, כל הדברים. בהרצאה הגיעו עם הדף מודפס וחלקו עותק לכל אחד מהמשתתפים. את ההרצאה יש למקד בשורה התחתונה: "עשינו כך וכך, קרה כך וכך, הסטטוס כעת הינו כך". 28 שקפים של 15 שניות לשקף. זה הכל. נשארו עוד 53 דקות ? אפשר לנצל את הזמן הזה לשאלות, דיונים או פשוט לסיים מוקדם ולחזור לעבוד.

וכמובטח, הרצאת בזק בוידאו (באורך 5 דקות). קצר ומעניין:





ראיתם הרצאות בזק מדליקות נוספות ביוטוב ורוצים לחלוק ? העברתם הרצאות בזק בעצמכם והיה טוב ? ספרו לי על זה בתגובות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה