יום שבת, 23 ביוני 2012

לא נמאס לדבר מול חדר ריק ? 5 סוגים של כותרות שיביאו יותר קהל להרצאה שלך

השבוע עזרתי לחבר לכתוב קורות חיים למשרה. כשכותבים קורות חיים, הכי קל להסתכל על הנייר בתור משהו שמייצג אותי, ואז לנסות לכתוב באופן "שייצג אותי נאמנה", או שיהיה הכי קרוב למה שקרה באמת.
המציאות היא שהפוקוס נמצא במקום אחר. כדי לכתוב קורות חיים ברמה גבוהה צריך לחשוב על המעסיק הפוטנציאלי ועל הרושם שהוא יקבל כשיקרא את קורות החיים.

את אותה הטעות אנחנו עושים בכותרות של הרצאות כל הזמן.

מטרת הכותרת היא לגרום לאנשים שיהנו מההרצאה להכנס ולהקשיב. לכן, כתיבת כותרת יכולה להשתבש לשני כיוונים שונים - או שבטעות הכותרת הביאה יותר מדי אנשים שלא נהנו מההרצאה, או שבטעות הכותרת לא הביאה מספיק אנשים שכן היו נהנים מההרצאה, אבל העדיפו ללכת למקום אחר באותו הזמן, כי הכותרת לא היתה מספיק משכנעת.
ההמלצה שלי לגבי כותרות היא לנסות כל הזמן דברים חדשים. בפוסט הזה אני אעבור על 5 סוגים של כותרות, כולל דוגמאות לכל סוג. לא כולן יעבדו בשביל הקהל הספציפי שלכם, ולכן החשיבות הרבה לנסיון, גיוון, ולמידה מה הצליח יותר ומה פחות.

1. כותרת ישירה

ניתן  לכתוב כותרת שתגיד באופן ישיר את מה שתרצו להציג בהרצאה. בלי משחקים ובלי התחכמויות. בכותרת כזו הדגש את הערך שהמשתתף יקבל מהשתתפות בהרצאה. הנה מספר דוגמאות לכותרות כאלה:

  • "למד לבנות אתר בדקה"  
  • "המשכנתא שלכם יכולה להיות הרבה יותר זולה" 
  • "כתיבת מנהלי התקן ב C++ ללינוקס" 
  • "מהנאת עובדים להנעת עובדים - שיטות להגברת המוטיבציה של העובדים שלך"
  • "Code fast, Die Young, Throw Structured Exceptions"

2. כותרת עקיפה

כותרת עקיפה מוסיפה עוד רמה קלה של סקרנות על פני הכותרת הישירה. אתם עדיין מציגים את מה שהולך להיות בהרצאה, אבל הפעם במילים קצת פחות ברורות. שימו לב, שאלה הכותרות שהכי קל ליפול בהן. אם ההתחכמות מורכבת מדי רוב הסיכויים שקהל היעד הרלוונטי שלכם פשוט לא יבין אותה. הנה כמה דוגמאות לכותרות עקיפות שיוצרות מידה טובה של סקרנות:
  • "So you want to run a perl event"
  • "איך כמעט גרמתי לקריסה של נאסדק"
  • "איך פרצתי לחברת תקשורת"
  • "מ Debian ל Embedded ללא מגע יד אדם"
  • "פרל, מחקר רפואי וסירופ מייפל"

3. כותרת חדשותית

אם יש לך מוצר חדש לחשוף, או רעיון חדש להציג, או כל דבר שמצדיק את השימוש במילה "חדש", אפשר לנסות ללכת על כיוון זה. המילים "חדש", "משופר", "השקה", "מציגים", כולן מילים טובות שיגרמו לאנשים להתעניין בהרצאה. להלן מספר דוגמאות:
  • "כנס השקה לתוכנית להכשרת נשים לפוליטיקה. בואי ללמוד איך לנצח"
  • "Perl 5.14 New Features"

 

4. כותרות "How To"

אלה הכותרות שאישית הכי אהובות עליי כי הן גם מסקרנות וגם מאוד ממוקדות בעניין. אלה גם הכותרות שהכי קשה לפשל אתן, כך שאם אתם מרגישים אבודים בכתיבת הכותרת לכו על סוג זה. הנה מספר דוגמאות:

  • "How to manage your performance testing project"
  • "How to stop smoking in 30 days"
  • "איך לעשות כסף משיווק באינטרנט"

 

5. כותרות שאלה

כותרת שאלה יעילה היא כזו ששואלת שאלה המעניינת את הקהל הפוטנציאלי. כזו שמי שרואה את הכותרת מזדהה אתה, או מתעניין מה התשובה. אם הצלחתם להגיע לשאלה כזו ההצלחה שלכם מובטחת. 

  • "האם חשבון החשמל שלך גבוה מדי ?"
  • "מי גנב את הזמן שלי ?"
  • "לא נמאס לדבר מול חדר ריק ?"
  • "מי באמת עושה כסף משיווק באינטרנט ?"

הכותרות בפוסט היום מבוססות על כותרות מכנסי טכנולוגייה אמיתיים, ביניהם YAPC::NA 2012, אוגוסט פינגווין, שבוע אורקל וכנס QA Extreme. אם יש לכם רעיונות נוספים לכותרות או סיפורים על כותרות שעבדו בשבילכם, אשמח לשמוע בתגובות ! 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה