יום שבת, 16 ביוני 2012

9 דרכים לשמור את הקהל שלכם מרותק

בימים האחרונים השתתפתי וירטואלית בכנס. הכנס שודר בוידאו דרך האינטרנט, שלושה חדרי הרצאות במקביל, כך שכל אחד יוכל דרך המחשב להכנס ולצאת מההרצאות מבלי אי הנעימות שבדרך כלל נגרמת כשקמים באמצע (ואולי נתקעים באנשים תוך כדי העזיבה).

למרות ההתעניינות בנושא, במרבית ההרצאות יצאתי אחרי 5-10 דקות של צפייה. כל ההרצאות שאני צפיתי בהן היו הרצאות מקצועיות באורך 50 דקות, כך שגימיקים או אפקטים לא היו רלוונטיים. ההרצאות שהשאירו אותי מרותק כללו את המאפיינים הבאים:

1. השידור היה רציף.הרצאות שנתקעו על buffering איבדו אותי מאוד מהר.

2. הדובר לא גימגם. הרצאות שכללו "אהההמים" איבדו אותי אחרי 4-5 דקות פשוט כי היה לי קשה לעקוב אחר רצף הדיבור — זכרו שצפיתי בהן מאוחר בגלל הפרשי השעות מהבית דרך האינטרנט.


3. הדובר היה מפורסם בתחומו


4. ההרצאה היתה בנושא רלוונטי עבורי

5. צחקתי מהבדיחות

6. במהלך ההרצאה הוצגו (הרבה) סיטואציות שהזדהיתי אתן, כי חוויתי בעבר את אותן הבעיות


7. ההרצאה היתה ממוקדת — בצפייה דרך האינטרנט אתה פתאום מבין איך 3 מילים מיותרות פשוט הביאו אותי לסגור את החלון ולחפש הרצאה אחרת.


8. למדתי דברים חדשים

9. קיבלתי השראה — תוך כדי הצפייה בהרצאה כבר התחלתי לחשוב על איך אני הולך ליישם את מה שלמדתי.

מעבר להיבטים הטכניים של הרשימה, גיליתי שמה שהכי חשוב לי בהרצאה שהיא תהיה ממוקדת בי. אל תשכחו להשאיר את זה בראש כשתכתבו את ההרצאה הבאה שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה