יום שבת, 15 בספטמבר 2012

בפעם הבאה שתנסה למכור לי משהו

מקור התמונה: 123rf.com

בפעם הבאה שתנסה למכור לי משהו, תסביר טוב מה הרעיון שלך יכול לעשות בשבילי.

כי האמת היא שזה לא כמה כוח סוס יש למזגן שאתה מוכר, אלא איך הוא יגרום לי להרגיש (קריר ונעים).
ספר לי  מי האנשים שכבר קנו את הרעיון, כי כשאני לומד טכנולוגיה חדשה מעניין אותי לדעת לאיזה שבט אשתייך אחרי שאתחיל להשתמש בה.
מה לגבי המפרט הטכני ? שמור אותו לאחר כך. אם הרעיון שלך מספיק מעניין אני כבר אשאל בעצמי.

בפעם הבאה שתנסה למכור לי משהו, שים את האגו שלך בצד

כי אם אני עסק-של-בן-אדם-אחד ממש לא עושה עליי רושם שיש לך לקוחות גדולים, אני מעדיף לשמוע על הלקוחות שלך שדומים לי.
וגם לא כל כך יעניין אותי לשמוע שזכית בפרסים או הערכות, אלא אם כן זה הגיע מאנשים שאני מעריך. והאמת שגם אם יש לך מיליונים של דולרים בחשבון בנק, אתה יכול להעביר מסר טוב בפשטות שתדבר אפילו אליי.

בפעם הבאה שתנסה למכור לי משהו, תשקיע גם בדברים הקטנים

כי כשאני נכנס לחנות ואין אנשי מכירות זמינים זה מעיד על רמת השירות שאקבל אחרי שקניתי את המוצר.
ואם הגעת להרצאה לא מגולח או לבוש ברישול, זה גורם לי לחשוב שהרעיון שלך לא מספיק מלוטש. ואולי כדאי שאהיה יותר ביקורתי כלפי הדברים שאתה אומר.
בצד השני כמובן כשהכל מסביב מושלם, אני הרבה יותר פתוח לשמוע את המסר שלך.

בפעם הבאה שתנסה למכור לי משהו, תשתדל להיות דומה לי (בדברים החשובים)

כי הרבה יותר קל לי לייצר יחסי אמון עם מישהו שנראה כמוני, שמתנהג כמוני ונותן לי את ההרגשה שהוא חושב כמוני. נסה בהרצאה הבאה שלך להבליט את הדמיון ולהזכיר חוויות משותפות. אחרי שיצרת אמון הרבה יותר קל לי לקבל את שאר הדברים שתגיד.

ובפעם הבאה שתעביר הרצאה תנסה לזכור שבהרצאה אתה מוכר לקהל שלך רעיון. בתור מרצה אחריותך לחשוב על הרעיון מעורר השראה, וגם למכור אותו בדרך המשכנעת ביותר.
אז שתהיה לכולנו שנה נפלאה עם המון הרצאות מעוררות השראה שישנו את הכל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה