יום שבת, 14 ביולי 2012

למה יצאתי באמצע הרצאה לאחר שחיכיתי לה שבוע שלם

דרק סיברס: איך להתחיל תנועה
כשראיתי בפייסבוק שמתקיימת השבוע סדנא לשיפור מיומנויות הרצאה בסגנון טד, מיד קפצתי על ההזדמנות ולחצתי Attending. לא שיש לי זמן מיותר בחיים אבל לשמוע איך לדבר טוב יותר ? אני בפנים בלי להתבלבל. זו גם היתה הזדמנות ראשונה בשבילי לבקר בהאב, ולהכיר עוד אנשים שמדברים מול קהל או שרוצים לדבר טוב יותר - אז היו לי גם תקוות לקדם קצת את הבלוג ולהכיר חברים חדשים.

ההאב הוא מקום ידידותי למבקרים, אמנם את הכניסה קצת התקשיתי למצוא (נראה שבית מעריב הוא כינוי כללי לכל הבניינים ברחוב) אבל בסוף נכנסתי ואף מצאתי די מהר איפה שמים את הקפה השחור כך שממש הרגשתי בבית.

כבר בתחילת ההרצאה היה ברור ששני המנחים מכירים את החומר, יודעים לדבר מול אנשים, מחייכים הרבה ועשו את עבודת ההכנה שלהם.
אהבתי איך כבר בתחילת ההרצאה הזמין המנחה את המשתתפים למלא את השורה הראשונה ואף ביקש בנימוס מהקהל למחוא כפיים לאלה שעברו (שתי טכניקות שקראתי עליהן בעבר בספר, ובוצעו מאוד באלגנטיות).

ואז משום מקום החלו ההפתעות. המרצים האדיבים ביקשו מהקהל לקום, למצוא איש נחמד שנמצא לידם ולספר לו מהי הרצאת טד שהכי אהבו. אני לא יודע איך אתם הייתם מגיבים אבל בשבילי רק הנסיון להיזכר איזה הרצאות טד ראיתי אי פעם היה מתיש, במיוחד שהתרחש תחת לחץ של זמן (כדקה וחצי). האהובה עליי ביותר ? אני אפילו לא מצליח להיזכר בהרצאת טד אחת שאי פעם ראיתי...

(אגב, אחרי הרבה מחשבה על השאלה הזו, הטד האהוב עליי ביותר מקושר בראש הפוסט. זהו דרק סיברס שמסביר איך להתחיל תנועה).

בחזרה לסדנא - לאחר עוד 2-3 משימות אני נפרדתי לשלום מהאירוע. לא שהיה משעמם, ההיפך הוא הנכון, אבל בלי קצת עבודת הכנה היה לי מאוד קשה להפיק ערך מפעילויות אלו.

מה שכן למדתי הוא שאנשים יוצאים באמצע כאשר תיאור ההרצאה (הציפיה) לא תואם את מה שהתרחש בפועל.

נסו להשוות בין שני תיאורי ההרצאה הבאים:

"במפגש זה אביגיל ומייקל יחלקו עמכם את הסודות, הכלים והעקרונות שהופכים את הרצאות טד למוצלחות כל כך"

לעומת:

"בסדנא זו אביגייל ומייקל יעבדו אתכם לשיפור רעיון שלכם לכדי הרצאת טד. מומלץ לבוא מוכנים עם רעיון להרצאה לאחר צפייה במספר הרצאות טד".

שינוי של משפט אחד בתיאור המפגש היה משאיר אותי בכיף עד סוף ההרצאה. ומה אתכם ? מתי בפעם האחרונה יצאתם באמצע מהרצאה ? איך היה אפשר לשנות זאת ? ספרו לי בתגובות


2 תגובות:

  1. אולי האנשים היו שתולים שידעו מראש מה להגיד רק כדי להריץ את ההרצאה!

    השבמחק
  2. הפעם האחרונה שיצאתי מהרצאה היתה כשנכנסתי להרצאה כמה דקות מהסוף, וגם זה להרצאה שלא עניינה אותי. אך לשאלה האמיתית - יצא לי לצאת מהרצאה לאחר שהמרצה היה משעמם/לא מובן ו/או כשההרצאה הבטיחה מידע מסוג מסויים אבל נתנה מידע מסוג אחר (בין אם מדובר בתוכן או ברמה).
    הזמן שלי, כמו הזמן שלך, הוא חשוב. לכן - אם פיניתי זמן מהחיים להגיע להרצאה על סמך הכותרת והתיאור שלה, אני מצפה שההרצאה תעמוד בסטנדרטים שהיא הציבה לעצמה. אין לי את הציפיה הזו ממשהו שפורסם בטלוויזיה ע"י חברת פרסום שעניינה יצירת רצון/מודעות למוצר עצמו. לעומת זאת, אני לא מתייחס להרצאות כמוצר ולא מצפה או רוצה שיעשו לו over-hyping. מי שעושה את זה, לא מכבד אותי ולכן לא אכבד אותו בחזרה.

    השבמחק