יום שבת, 2 בפברואר 2013

שנה של בלוגינג

השבוע לפני שנה, ביום שישי ה 3/2/2012 העליתי לבלוג הזה את הפוסט הראשון, ביקורת על הרצאה של סת' גודין בטד. מאז חלפה שנה שלמה של בלוגינג, במהלכה בכל סופשבוע העליתי לכאן פוסט בנושא דיבור מול קהל, כתיבת מצגות, ביקורת נאומים, בניית נאומים והיו לנו אפילו פוסטים על עיצוב ובחירת פונטים למצגות.

53 פוסטים מאוחר יותר, הנה הלקחים והסטטיסטיקות מהשנה החולפת. תחילה חמשת הפוסטים הנקראים ביותר השנה (ממוין על פי תצוגות-דף, שזה לא מדד מדויק אבל זה מה שיש):



  1. גם מרצים מנוסים טועים בשפת גוף: התנועות שמומלץ לעשות בהרצאה, ואלה שלא.
  2. איך לסיים הרצאה במחיאות כפיים סוערות.
  3. 7 אתרים שכל כותב מצגות חייב להכיר.
  4. למה לחכות שכולם ירדמו ? כך תיצור מצגת מנצחת.
  5. איך מפסיקים להגיד אההה.

ועוד כמה מחשבות על השנה החולפת:

1. לכתוב בלוג זה קשה


לא שאני מתלונן, ויש הרבה כיף בכתיבה וגם לומדים מזה המון — אבל בשורה התחתונה כל שבוע להעלות פוסט (כולל בסופ"ש מהמלון באילת) זה לא דבר פשוט.
כשחשבתי על בלוג שבועי בהתחלה הייתי משוכנע שתוך מספר שבועות אני אכתוב יותר ממה שצריך, ואז אוכל להכין מאגר של פוסטים למקרה שאני "נתקע" ברגע האחרון. זה לא קרה.
כל פוסט נכתב ועולה לאוויר באותו הרגע, איפשהו במהלך סוף השבוע כשאני מוצא זמן לשבת לכתוב. אולי בשנה הבאה אנסה להעלות את הפוסטים בשעה קבועה.

2. לא בטוח שמה שתכננת יצא לפועל


כשפתחתי את הבלוג זה היה אחרי 2-3 בלוגים כושלים שניסיתי לפתוח ושרדו לא יותר מחודש או חודשיים. הפעם, חשבתי לעצמי, יש לי תוכנית. רציתי להעלות כל שבוע ביקורת הרצאה על איזושהי הרצאת וידאו מהאינטרנט, ולספר על הדברים שאהבתי יותר או פחות באותה הרצאה.

הכיוון הזה החזיק מעמד בערך 4-5 פוסטים. גם אני וגם מעט הקוראים שהתחילו איתי את המסע הרגשנו שזה כיוון מאתגר עבור הקוראים (כדי להבין את הפוסט, היית צריך לצפות בהרצאת הוידאו שנמשכה לעתים 30-40 דקות). בהדרגה עברתי לכתוב על טיפים יותר כלליים למרצים, ואני די מרוצה מהתוצאה.

3. גם בכתיבה - עם האוכל בא התיאבון


הפחד הראשון כשמתחילים בלוג מסוג זה הוא שיגמרו נושאי הכתיבה. למעשה, ברוב המקרים שאני מספר לאנשים על הבלוג שלי זו אחת השאלות הראשונות שעולות: "ויש לך מה לכתוב על אותו הנושא כל שבוע ?".
מסתבר שככל שכותבים יותר על נושא אחד לומדים לשים לב ליותר דברים, ובהיבט האישי שלי גם להעביר הרצאות טוב יותר, וגם עם הזמן יש לי רק יותר ויותר נושאים לכתוב עליהם.

אז תודה לכולכם על הליווי, הקריאה, ההערות, השיתופים והלייקים. תמשיכו לפרגן גם בשנה הבאה. 

2 תגובות:

  1. מי יתן ולעולם לא תפסיק לכתוב!

    השבמחק
  2. מזל טוב ידידי

    כן, לכתוב פוסט זה לא פשוט, משקיעים לפעמים מספר שעות (וימים) בו. הוא עובר הרבה שינויים וכו' ...

    יש לי למעלה מ20 פוסטים בdraft שלא זכו עדיין לאוויר העולם.
    כשיש זמן ו/או רעיון שרוצים לשפוך לכתב מכניסים אותו לשם, וכאשר יש עיתוי מתאים משחררים.

    לפחות טיפ שאני לשם שינוי יכול לתת לך :)

    השבמחק