יום שבת, 15 בדצמבר 2012

קנו לעצמכם (או בעצם לקהל שלכם) מתנה לחג

מכל הכנסים שהייתי בהם זכור לי במיוחד כנס המפתחים של נוקיה. זה היה בתקופה שנוקיה התחילה לאבד גובה והם בדיוק הוציאו מכשיר חדש שאמור היה להכניס אותם חזרה למשחק, יחד עם סביבת פיתוח חדשה-ישנה עבורו, וסדרת כנסים שבהם מפתחים ילמדו איך לכתוב אפליקציות למכשיר זה.

אני אתחיל ואציין שמההרצאות אינני זוכר דבר. מעולם לא כתבתי אפליקציה עבור המכשיר והאמת שגם נוקיה המשיכה הלאה והפסיקה זה מכבר לייצר את המכשיר. מה שבכל זאת משאיר את הכנס בזכרון היה מכשיר הטלפון החדש שחולק לכל אחד מהמשתתפים. למרות שהמכשיר לא נמצא אצלי בשימוש שוטף, אני עדיין מחזיק אותו במגירה והוא משמש כתזכורת לאותו האירוע.

נוקיה הם לא היחידים, כמובן. גוגל, מייקרוסופט וחברות אחרות מחלקות מתנות למשתתפים בכנסים, והדהימה לעשות אופרה וינפרי כשבשנת 2010 חילקה 275 מכוניות חדשות לקהל בתוכנית האירוח שלה.

אז גם אם אין לך את התקציב של אופרה, עדיין לא הכל אבוד. הנה כמה רעיונות למתנות בתקציב סביר עבור הקהל שלך שיגרמו לכולם לזכור אותך בהמשך:

1. צ'ופר קטן שהחלוקה שלו מיידית

לא מזמן העברתי קורס עם שקית סוכריות טופי זמינה לידי. בכל פעם שמישהו ענה נכון על שאלה קשה, הוא קיבל סוכרייה. זה לא גזל זמן מהשעור בכלל (זורקים את הסוכרייה לכיוון, הם כבר יתפסו), ועודד אנשים לנסות לענות גם על השאלות הקשות.

אם יש לכם ספר שכתבתם או שאתם אוהבים, אפשר לבוא עם ערימה של ספרים ולחלק כבונוס. וכמובן, כל חומר כתוב שתוכלו לתת שיהיה רלוונטי עובד מעולה — במיוחד אם הוא מגיע בצורה קטנה שאפשר להדביק על המסך.

2. צ'ופר יותר גדול המחולק בסוף ההרצאה

גם כאן, מאחר ומדובר במתנה פיזית צריך להיזהר שהחלוקה לא תיקח יותר מדי זמן. באחד הקורסים שהעברתי רציתי לעודד את המשתתפים לבצע מטלה יחסית מורכבת. הבטחתי מתנה משמעותית למשתתף שיצליח לבצע על הצד הטוב ביותר, ולאורך כל הקורס חזרתי והזכרתי לכולם את התחרות.
התוצאה ? 75%  מהמשתתפים ניסו את המטלה (בדרך כלל במטלה מסוג זה האחוזים עומדים על 10-20%), ומשתתף אחד שיצא מהקורס עם טאבלט חדש.

3. מתנה שאיננה גשמית

עכשיו זה נשמע קצת מוזר — איך אפשר לחלק מתנה שאי אפשר לגעת בה ? אבל האמת היא שכל מיומנות שמשתמשים בה היא מתנה. אם אתה מעביר הרצאה על בניית אתרים בוורדפרס, וכל המשתתפים בסיום ההרצאה יודעים איך לבנות אתרים, עשית עבודה טובה אבל לא נתת מתנה.
אם לעומת זאת, כל המשתתפים בנו אתר עבורם ויוצאים עם אתר חדש, אז גם עשית עבודה טובה וגם נתת מתנה שאיננה גשמית למשתתפים שלך.
מתנה שהיא מיומנות לדעתי מאוד קשה לתת, כי היא דורשת לימוד מיומנות וגם הקניית המוטיבציה להשתמש במיומנות בטווח הזמן המיידי, אבל אם מצליחים לעשות את זה נכון, זה שווה יותר מכל מכונית.

ומה אתכם ? איזה מתנות מוצלחות אתם קיבלתם בהרצאות ? איזה מתנות לא מוצלחות קיבלתם ? ספרו לי בתגובות !

תגובה 1:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק