יום שבת, 30 ביוני 2012

טעות אחת ואתה מחוסל

מקור: 123RF Stock Photos
אין הרבה טעויות שיעלו לכם בהרצאה, אבל יש טעות אחת שכדאי לעשות הכל כדי להימנע ממנה.
זו טעות שהיא כמעט בלתי מורגשת, וגם מרצים מנוסים שמלהיבים את הקהל יכול למעוד בה.

היא לא תמנע את מחיאות הכפיים בסוף.

היא לא תמנע מאנשים לגשת אליכם בסוף ההרצאה ולהגיד כמה הם נהנו.

אבל, היא תמנע את הדבר החשוב ביותר שבשבילו קמתם לדבר מול קהל מלכתחילה - היא תמנע מהקהל שלכם לקום ולפעול.

בין אם אתם מדברים מול קהל של מכבי אש על אמצעי בטיחות באש, או מול מהנדסי תוכנה על שימוש נכון בתבניות עיצוב, או מול משקיעים ומנסים למכור להם את הסטארט אפ החדש, הדבר החשוב ביותר הוא הקריאה לפעולה. מכבי האש צריכים ליישם את העצות שלכם, והמשקיעים צריכים לתת לכם כסף.

כדי שקריאה לפעולה תתקבל בהבנה, המאזינים שלכם יצטרכו תשובה לשאלה "בשביל מה אני צריך את זה בכלל".

הטעות, אם כן, שתעלה לכם בהרצאה הינה התעלמות משאלה זו. אם תעמדו מול משקיעים ותתחילו לספר בשבחי המוצר שלכם, אתם בדרך הלא נכונה. אם תלכו למכבי האש ותמנו בפניהם את כל הטיפים וכללי הבטיחות, רובם ישכחו הכל כשיצאו מאולם ההרצאות.

איך בונים הרצאה שמצליחה להניע לפעולה

 

החסם הראשון שימנע מהאנשים שלכם לפעול הוא חסם ה"בשביל מה". בכדי להתגבר עליו יש להתחיל את ההרצאה במספר שקפים שמסבירים למה מה שאתם הולכים לספר הוא חשוב ואף בעל פוטנציאל לשינוי החיים של המאזינים. זה החלק הכי קריטי בהרצאה.

ככל שההרצאה קצרה יותר, יש להשקיע יותר זמן (יחסי) במכירת הבעייה - כלומר בהסבר למה נושא ההרצאה בכלל חשוב.

הנה מספר דרכים כיצד לעשות זאת:

1. הזדהות: התחילו את ההרצאה בסיפור מהחיים שלכם שהמאזינים יכולים להזדהות אתו או שחוו גם הם, והסתיים רע. לו רק הייתם יודעים את מה שאתם הולכים לספר בשעה הקרובה, הכל היה נגמר אחרת. 
הכי טוב להתחיל ממקרה שקרה למאזינים.

2. הפחדה: התחילו את ההרצאה בתיאור כל האסונות שקרו לאנשים שלא ידעו את מה שאתם הולכים לספר.

3. דוגמאות מהחיים: מנו את כל המקרים שבהם הידע שאתם הולכים לספר מנע אסונות או שיפר לאנשים את החיים (מחזירים בתשובה עובדים כך, וגם אלה שימכרו לכם הצלחה מהירה בעסקים).

אם הצלחתם להעביר את חשיבות הנושא כמו שצריך ו"למכור את הבעייה", אתם תראו שהשאלות בסוף ההרצאה יהיו מעשיות (איך ליישם, מה בדיוק הכוונה ב...). לעומת זאת, טעות במכירת הבעייה תוביל לשאלות תיאורטיות (למה בחרת א ולא ב, למה אתה חושב ש...), או לתגובות כגון: "היתה הרצאה מעניינת אבל לא בטוח שאני אשתמש בידע הזה", "נשמע רעיון טוב, אנחנו נחזור אליך".

נתקלתם במקרים של טעויות במכירת הבעייה שעלו לכם בהרצאה ? ספרו לי על זה בתגובות !

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה